Kundesenter

Betalingsvilkår

Alle kjøp hos insubalance.no følger Norsk kjøpslov. Betingelsene gjelder for alle kjøp hos insubalance.no og du må være over 18 år for å handle i vår nettbutikk. Alle priser i internettbutikken er inklusiv moms. Fraktkostnad og evnt et fakturagebyr kommer i tillegg, men ingen ytterligere skatt eller avgift (gjelder ordre med leveringsadresse i Norge. Egne betingelser gjelder for kjøp til EU land og øvrige land).

Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt bestillingen din sender vi deg en bekreftelse per e-post med informasjon om din ordre. Kontroller alltid ordrebekreftelsen slik at alt ser korrekt ut. Ta vare på ordrebekreftelsen din slik at du har den ved eventuelle spørsmål til oss. Skulle du ønske å kontakte oss over email, vær vennlig å legg ved kundenummer og ordrenummer som referanse. Om du vil endre eller avbestille en ordre må du kontakte oss via email umiddelbart. Det vil i mange tilfeller ikke være mulig å annullere eller endre en ordre da bestillingene blir sendt til pakking på vårt eksterne lager så fort ordren er mottatt hos oss.

Levering og frakt

  • Fraktkostnadene er beregnet ut fra ordresummen. Er ordresummen over kr. 700,- blir det frifrakt.
  • Vi kan desverre ikke levere varer til Svalbard, da det utgjør en del utfordringer og kostnader pr.sending.
  • Uavhentede pakker:insubalance.no forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr på kr. 300,- dersom en sending ikke hentes i posten. Dette er for å dekke våre håndterings- og fraktkostnader i forbindelse med bestilte pakker som ikke hentes. Skulle du få problemer med å få hentet ut pakken innenfor hentefristen, evt. at tidsfristen for liggetiden utløper (14 dager), ta kontakt så hjelper vi deg med dette.
  • Bestillingen ekspederes første virkedag etter at den er mottatt.

Fraktalternativer

  • A-post. Sendes til postkasse. Pakken kan ikke spores.
    • Kr. 69

Dekning: hele Norge unntatt av Svalbard grunnet spesielle regler og frakt.

Vekt/Størrelse på pakke: pakken kan veie opp til 10 kg.

Fremsendingstid: 2-3 dager, enkelte strekninger 4-7 dager.

Garanti og reklamasjonsrett

Om det er noe feil med dine produkter skal du ta kontakt med vår kundeservice for eventuell retur eller bytte mot nytt/nye produkt.

Personopplysninger

Lion Healthcare Europe AS er ansvarlig for de personopplysningene du som kunde gir til oss. Denne informasjonen blir brukt for å gi deg best mulig service og for å gi deg gode tilbud fra oss. Vi gir ikke opplysninger om deg videre til noen utenfor Lion Healthcare. Personopplysningene vil kunne brukes så lenge du er aktiv kunde hos Lion Healthcare. De vil bli oppbevart inntil du sletter opplysningene selv eller ber om at de blir slettet.

Lion Healthcare behandler personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven. Som kunde hos Lion Healthcare nettbutikk, samtykker du til at dine personopplysninger, samt opplysninger om dine kjøp som gjøres hos Lion Healthcare, innhentes, lagres og behandles for å administrere kundeforholdet, optimalisere våre tilbud og forbedre vår kundeservice. I denne forbindelse innhenter vi og behandler dine personalia, kontaktinformasjon og opplysninger om hvilke produkter du har kjøpt. Vi vil behandle dine personopplysninger i en periode på inntil 24 måneder. Personopplysningene vil også kunne behandles som grunnlag for markeds- og kundeanalyser samt for kundetilpassede medlemstilbud som er satt sammen av dine personalia og kjøpshistorikk. Opplysningen overføres ikke til noen tredjepart uten ditt samtykke, med unntak for til Stripe og leverandør av databaseverktøyet for Lion Healthcare Kundebase.

Som medlem av Lion Healthcare kundebase har du rett til å få vederlagsfri informasjon fra Lion Healthcare om hvilke personopplysninger som behandles av Lion Healthcare, samt få disse rettet og/eller supplert. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket til ovennevnte behandling da det er frivillig å gi fra seg personopplysninger, med mindre opplysningene skal eller kan oppbevares utover dette som følge av lov.

Som medlem i Lion Healthcare Kundebase, eller som kunde hos Lion Healthcare nettbutikk, samtykker du til at Lion Healthcare kan benytte elektroniske kommunikasjonsmidler for å kommunisere med deg om forhold av betydning for kundeforholdet, sende deg nyhetsmail og markedsføring for tilbud, tjenester og varer. De som ikke ønsker å motta adressert reklame og tilbud, eller kan når som helst kontakte Lion Healthcare og kreve at denne markedsføringen stanser. Man kan også selv melde seg ut nederst på våre nyhetsmailer.

Du er ansvarlig for å holde medlemsopplysningene dine oppdaterte til enhver tid. Du har tilgang til å endre dem på Min Konto på www.insubalance.no. Lion Healthcare fraskriver seg ansvar for ethvert problem som måtte oppstå som følge av feil i opplysninger du har registrert.

Henvendelser om dine personopplysninger kan rettes til Lion Healthcare kundeservice via e-post: nlitiaee@olhncr.maalho.

Angrerett

Vi benytter og følger forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. Fra du mottar din første forsendelse har du i 14 dagers rett til å kunne angre på kjøpet. Ved påberopelse av angrerett står du selv for returfrakten. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må;

(i) Påberopelse av angrerett varsles vår kundeservice innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.

(ii) Varen leveres tilbake til Lion Healthcare Europe AS uåpnet og i samme stand som da du mottok den.

I forhold til angrerettloven gjelder IKKE angreretten:

(i) Dersom varen er brukt, skadet eller ødelagt.

(ii) Dersom forpakningen på produktet er åpnet.

Pakker som er sendt som postoppkrav eller med rekommandert sending vil ikke bli hentet av oss. Vi gjør oppmerksom på at retur av varer ikke betraktes som en oppsigelse av en inngått abonnementavtale.

Skade på forsendelse

Vi kontrollerer forsendelsen før den sendes til deg. Skulle det allikevel være skader eller feil når du mottar varen, så tilbyr vi oss å rette feilen. Det er da viktig at du gir oss korrekt informasjon.

(i) Ved synlige feil eller skader meddeles skaden direkte ved mottakelse av varen til posten eller ditt utleveringssted.

(ii) Et produkt som vi har konstatert er feilekspedert, bytter vi ut kostnadsfritt for deg.

Retur ved skade eller reklamasjon

Kundeservice sender deg en returfraktlapp der fraktkostnadene er forhånds betalt av oss, som du skal benytte deg av når du leverer pakken på posten eller tilsvarende. Vi undersøker alle produktene vi får i retur. Skulle det etter en granskning av produktene fremgå at, det ikke er noe feil på varen eller det er du som har forårsaket feilen, så ser vi oss nødt til å ta betalt for feilen og for fraktkostnaden.

Ansvar

Lion Healthcare Europe AS har ikke ansvar for feil på varen som skyldes feilhåndtering, slurv eller utelatt å lese forskrifter og informasjon fra oss eller annen forsømmelse fra din side. Vi har heller ikke ansvar for vanskeligheter, skader eller tap som skyldes feilekspedering, uteblitt eller forsinket levering, om feilen eller forsinkelsen skyldes noe som vi ikke rår over eller på annen måte ikke kunne ha forutsett. Om leveringen av produktene og /eller tjenesten ikke har fungert tilfredsstillende på grunn av at vi trenger å gjennomføre en teknisk eller driftsmessig handling som følge av noe vi ikke rår over eller på annen måte ikke kunne ha forutsett, så er vi ikke pliktige til å erstatte skaden. Slike handlinger skal vi utføre raskt og smidig slik at forstyrrelser begrenses.

Vi tar ikke ansvar for indirekte skader for eksempel mistet gevinst, minsket produksjon eller omsetning,eller hindringer for å oppfylle forpliktelser mot tredje part. Erstatninger blir kun aktuelt dersom vi, eller noen vi svarer for, har forårsaket skaden gjennom uforsiktighet. Krav om erstatning må fremstilles senest tre måneder etter at skaden oppdages eller burde blitt oppdaget.

Dette vil gjøre det lettere både for deg og oss om erstatningskravet fremstilles skriftlig til oss. Om vi ikke kan utføre forpliktelsen til deg på grunn av omstendigheter som vi ikke rår over eller ikke har kunnet forutse, er vi fri fra erstatningsansvaret og andre konsekvenser. Herunder menes omstendigheter som blant annet brann, bestemmelser fra myndighetene eller annen offentlig regulering, omfattende arbeidskonflikt samt allmenn mangel på transporter, varer eller strøm. I motsatt tilfelle er ansvarsbegrensning i såkalt,force majeure, også gjeldende for deg i forhold til oss.

Overstående bestemmelser om ansvarsbegrensning gjelder også etter at avtalen opphører.